Il cervello di mio padre

Il cervello di mio padre

Il cervello di mio padre

Il cervello di mio padre

eBook

$2.99 

Available on Compatible NOOK devices, the free NOOK App and in My Digital Library.
WANT A NOOK?  Explore Now

Related collections and offers


Overview

Quando, esattamente, abbiamo perso la persona che abbiamo perso? E quando la potremo incontrare di nuovo, se nemmeno il ricordo è un terreno saldo su cui incontrarci? Perché la memoria, ci dice Franzen, non è l'archivio sicuro in cui tutto si conserva, ma una lastra fragile e pericolosa come il ghiaccio sopra un lago, in cui alcune cose rimangono imprigionate e altre, la maggior parte, non fanno che affondare.
Per tentare di dare un senso alla lotta del padre con l'Alzheimer, l'autore delle Correzioni non smette di interrogarsi su ciò che ci definisce individui, sulla natura dei legami familiari, sul funzionamento della memoria. Il cervello di mio padre è probabilmente il testo piú emozionante, intenso e doloroso di Jonathan Franzen: eppure, al termine del racconto, il lettore si scopre diverso, attraversato dalla pace di una serenità raggiunta.

Product Details

ISBN-13: 9788858407448
Publisher: EINAUDI
Publication date: 03/20/2013
Sold by: GIULIO EINAUDI EDITORE - EBKS
Format: eBook
File size: 127 KB
Language: Italian

About the Author

About The Author

Considered one of the finest contemporary American authors, Jonathan Franzen has mined his Midwestern background and deep understanding of familial drama to write several multi-generational epic novels. The Corrections won the National Book Award, among other honors, while Freedom was named a notable fiction selection of 2010 by the American Library Association. His fifth novel, Purity, follows the journey of a recent college graduate as she struggles to find her place in a broader social and global context.

Hometown:

New York, New York

Date of Birth:

1959

Place of Birth:

Western Springs, Illinois

Education:

B.A., Swarthmore College, 1981; studied as a Fulbright scholar at Freie Universität in Berlin
From the B&N Reads Blog

Customer Reviews